Hi, mijn naam is Fikri Yalvaç

Oprichter en eigenaar van Fundamental Consulting, ex-architect (die gebouwen ontwerpt) en tegenwoordig ‘Lead gen’-architect.


Op het eerste gezicht lijkt deze stap misschien willekeurig en onlogisch. Maar… niets is minder waar.


Als architect pas je in je dagelijkse werk veel marketingprincipes toe, zoals psychologie, storytelling en overtuigings- & beïnvloedings technieken, om je verhaal op een inspirerende manier te verkopen.


Marketing en sales hebben dus altijd al nauw aan mijn hart gelegen.


Ik hoor je nu denken: “Dus je ontwierp eerst gebouwen en nu help je coaches en consultants met met hun online marketing?”


Juist!... Maar niet zomaar met marketing. Marketing die ervoor zorgt dat jouw ideale doelgroep langzamerhand wordt omgezet to fans die staan te springen om met jou te werken.


Hoe ik daarvoor zorg?... Door middel van een converterende contentstrategie, optimalisatie van je aanbod, versterking van je sales proces en de vormgeving van je bedrijfsdisciplines, zoals marketing, funnels, website en de bijbehorende bedrijfsprocessen erachter.

"Het is zeker aan te raden als je hulp nodig hebt met LinkedIn maar ook zeker als je op een andere manier naar je business wilt kijken dan hoe de meeste business coaches ernaar kijken."

- Penka Koolman Gezondheidscoach

Van Architect naar LinkedIn Consultant

Ik droomde er al als kind van om architect te worden. Het schoolsysteem dwong mij echter om een wat langere route te nemen dan ik graag had gewild. Aan mijn passie, inzet en gedrevenheid lag het in ieder geval niet. Ik begon op het LWOO en vond mijn weg via VMBO, MBO2, MBO4, HBO naar de Master op de TU Delft.


Het idee was altijd al: “afstuderen, ervaring opdoen en voor mezelf beginnen”. Alleen had ik nooit gedacht dat het “voor mezelf beginnen” in een andere markt zou zijn dan architectuur.


Tijdens mijn stage in 2015 bij een architectenbureau in Dubai gaf mijn opdrachtgever mij een boek “The 7 Habits of Highly Effective People”. Dit boek was mijn eerste kennismaking met persoonlijke ontwikkeling en zelfhulpboeken. Daarna veranderde alles voor mij.


Ik begon me steeds meer te verdiepen in groei, leiderschap en succesverhalen van inspirerende mensen. Geleidelijk ontwikkelde ik een diepe interesse voor marketing, psychologie, sales en business.

Op een gegeven moment

zag ik opmerkelijke gelijkenissen tussen architectuur en marketing. Beide disciplines maken gebruik van storytelling. Beide disciplines gebruiken branding. En bij beide disciplines is het spreken/presenteren en schrijven/tekst essentieel om het idee te verkopen.


Waar mijn interesse en verlangen naar zelfstandig ondernemen steeds groter werd, werd mijn passie voor architectuur steeds kleiner. Deze maakte plaats voor marketing en sales. En zoals de ‘gedreven studiebol’ die ik ben, dook ik weer in de materie om mij dit zo snel mogelijk eigen te maken.


Ik verslond alle boeken die ik kon vinden over marketing en sales. Elk boek dat me werd aangeraden door mensen die al veel verder waren. Ik investeerde in cursussen en trainingen, van zowel Nederlandse als internationale coaches en gurus. Van boeken, tot video’s, trainingen, webinars en workshops… ik had ze allemaal voltooid. Ik was allang meer dan ‘afgestudeerd’, maar actie ondernemen bleef uit.


Ik was ‘te comfortabel’. Ik had een schop nodig onder mijn kont. Tijdens mijn NLP opleiding eind 2023 kreeg ik die schop. Ik werd op een (h)eerlijke manier geconfronteerd en kreeg een spiegel voorgehouden. Men liet mij dingen over mijzelf inzien die ikzelf niet zag.


Coachen, leiderschap, spreken voor een groep, het gaat me van nature. Ik nam het voor lief maar blijkbaar is het een gift. En één ding was doorslaggevend voor mij. Er werd gezegd: “Als je een gift hebt, moet je het niet verspillen maar delen.” En deze woorden nam ik ter harte.

"Fikri is persoonlijk, en neemt echt de tijd voor je. Wanneer je tegen dingen aan loopt, maakt hij ze weer behapbaar. Zijn methodiek heeft mij in de eerste maand direct nieuwe klanten opgeleverd, die door de vergrote zichtbaarheid, uit hunzelf bij mij binnenkwamen!"

- Sander Veldman Podcast Expert

Emek olmadan yemek olmaz!

Ik ben opgegroeid met een Turks gezegde: "Emek olmadan yemek olmaz" dat zich vertaalt als: "Zonder inspanning, geen eten." Dit betekent dat je zonder hard werken geen resultaten kunt verwachten. Als je iets wilt bereiken, moet je er hard voor werken. Die boodschap werd al vanaf jongs af aan mijn mantra.


Het begon met mezelf opwerken van Leerwegondersteunend Onderwijs naar de Master. Binnen één jaar promoveren tot leidinggevende & eindverantwoordelijke, en zelfstandig wonen in het buitenland. Ik was altijd al bezig met: “wat kan ik beter en/of anders doen dan anderen?”


Het is dan ook geen verrassing dat ik meerdere ontwerpprijsvragen won als student, eervolle vermeldingen kreeg, beste project van het semester en beste afstudeerproject van het jaar had.

En dit was geen toeval

want in plaats van alleen ‘designprincipes’ verdiepte ik me meer in psychologie, storytelling, branding, marketing en sales. Tijdens mijn studie bouwkunde en architectuur vond ik het pitchen en presenteren dan ook altijd het leukste om te doen.


Ik ontwikkelde een fascinatie voor consumentenpsychologie. Hoe overtuig je iemand om een aankoop te doen? Welke emoties, gevoelens en gedachten moet je in gang zetten? Wat moet je in overweging nemen en welke aanpassingen kunnen je dienst of product sneller of beter laten verkopen? En hoe kun je dit op een prettige manier doen zonder opdringerig en salesy over te komen?


Ik zie marketing en sales een beetje als ontwerpen: hoe kan ik mijn bedrijf, aanbod of product zodanig vormgeven dat passanten spontaan stoppen en naar binnen willen lopen.

“People don’t buy what you do; they buy why you do it and what you do simply proves what you believe. In fact, people will do the things that prove what they believe.”

- Simon Sinek

Mijn visie, missie & kernwaarden

In de jaren dat ik zelf ‘coachee’ was en sinds ikzelf onderneem heb ik één belangrijke les geleerd en keer op keer gemerkt bij anderen: groeien doe je alleen door actie te ondernemen. Want groei en succes is een reactie op jouw input. En zonder actie geen reactie.


Mijn mantra is een bekende quote van Woody Allen: 90% of success is just showing up. Ik geloof hier heilig in omdat niemand het voor jou kan doen. Je bent verantwoordelijk voor je eigen succes. Maar enkel opdagen en zichtbaar zijn garandeert nog geen succes. Daarvoor heb je een strategie nodig die werkt. Maar nog belangrijker… iemand die je ondersteunt in dat proces.


Daarom ben ik geen voorstander van ‘traditionele coaching’ waarbij je eindeloze coachende vragen stelt die alleen maar leiden tot nóg meer vragen en filosofische gesprekken. Ik geloof in rationeel en strategisch ondernemen dat past bij de persoon en het bedrijf. Dit doe je door weloverwogen stappen te nemen gebaseerd op ervaring en best practices, en vooral dat je actie onderneemt om resultaten te zien.


Daarom geef ik de voorkeur aan concreet advies. Want èchte resultaten zie je pas door te doen. Dat is hoe succesvolle ondernemers niets overlaten aan toeval. Dat doen ze door actie te combineren met bewezen strategieën.


Wil je iets bereiken? Ga er dan voor. Schakel de juiste hulp of kennis in. Neem initiatief, want als je geen controle probeert te krijgen, laat je je toekomst aan het toeval over. Heb je daar vrede mee? Dikke prima. Maar als dat niet is wat je wilt, zul je toch echt in actie moeten komen.

Geef waarde zonder verwachting

Eén ding dat ik telkens van mijn coaches hoorde, maar eerlijk gezegd nooit ècht begreep was “geef waarde zonder verwachting”. Je zult het vast herkennen. Iedereen roept elkaar tegenwoordig na op social media: 'Je moet waarde geven’. Maar wat betekent dat nou concreet ‘waarde geven’?


Heel lang deed ik anderen na door content te posten die volgens mezelf ‘waardevol’ was. Maar om eerlijk te zijn waren het simpele ‘Googlebare’ tips. Geen verrassing dat ik daar niets mee opschoot. Tot ik op een dag een gratis mini-cursus had aangevraagd online. Ik verwachtte niet zo veel. Ik dacht dat het een typische ‘lead-magnet’ zou zijn om mij in te lokken in een funnel om vervolgens het hoofdproduct aan te kunnen smeren. Maar ik was stomverbaasd.


De mini-cursus was dus ‘ècht waardevol’. Ik haalde er enorm veel praktische tips uit die ik direct kon toepassen. En het mooie? Hij vroeg er niets voor terug. Zijn intentie was ‘puur helpen en waarde geven’. Dit veranderde alles voor mij. Ik had eindelijk een goed voorbeeld gezien van wat mijn coaches mij altijd al vertelden: “geef waarde zonder verwachting”. Dus dat is wat ik besloot om te doen!

Of hoor je het liever van een ander?

No hard feelings... zou ik ook doen 😉

"Fikri is persoonlijk, en neemt echt de tijd voor je"

Sander Veldman

Podcast Expert

"Ben enorm onder de indruk"

Marjoescha van Alphen - Hendriksen

Trainer & Mentor

"Hij wil graag delen en moedigt mij ook aan"

Esther Nijhuis

Mindset Coach

"Hij staat echt voor zijn werk ... doet wat hij belooft"

Victor de Vries-Vellinger

Re-integratie coach

"Tof ook dat hij achter de schermen mee kijkt"

Penka Koolman

Gezondheidscoach

"Heeft veel kennis en deelt deze graag"

Rianne Cartens

Arbeidsdeskundig coach

Genoeg over mij. En nu over jou!

Want daarvoor ben je hier. Ik gok zomaar dat je hier bent omdat jij:

  • Coach, consultant of dienstverlener bent;
  • Op zoek bent naar effectieve manieren om consistent klanten te genereren;
  • Wilt stoppen met koude acquisitie en ervan droomt om een marketingstrategie te hebben waardoor potentiële klanten jou actief benaderen;
  • De kracht van Organische Marketing via LinkedIn begrijpt, maar niet de nodige kennis hebt om de gewenste resultaten zelfstandig te behalen.

Heb ik het goed? Misschien worden we wel een match!


Plan gratis jouw call in en we bekijken samen welke stappen jij kunt zetten voor een rij van gretige klanten.

Deze sessie is uiteraard 100% vrijblijvend.


© 2025 Fundamental Consulting | Privacybeleid | Algemene voorwaarden